Do not sell my personal information

Your rights under the California Consumer Privacy Act

The California Consumer Privacy Act (CCPA) provides you with rights regarding how your data or personal information is treated. Under the legislation, California residents can choose to opt out of the “sale” of their personal information to third parties. Based on the CCPA definition, “sale” refers to data collection for the purpose of creating advertising and other communications. Learn more about CCPA and your privacy rights.

How to opt out

By clicking on the link below, we will no longer collect or sell your personal information. This applies to both third-parties and the data we collect to help personalize your experience on our website or through other communications. For more information, view our privacy policy.

Kom i gang med spildesign i skolen

Med støtte fra Det Danske Filminstitut, har vi udviklet et sæt undervisningsmaterialer til at arbejde med spiludvikling i skolen. Dem finder du her - klar til download, helt gratis. Filmene til lærere og elever kan streames her på siden.

Få hjælp af en spilkonsulent
  • Hack

    Når vi hacker noget, ændrer vi det eller bruger det til noget andet end det er designet til. I denne fase skiller vi spilsystemet ad og samler delene på en ny måde.

  • Invent

    Det kan være svært at finde på en god og original spilidé. I denne fase bruger vi lege, tidspres og hurtige prototyper til at udvikle nye spilidéer i en fart.

  • Create

    Når idéen er på plads, skal I bygge en spilbar prototype og teste den. Når andre spiller jeres spil, ser I det med friske øjne. I får feedback, som kan gøre spillet bedre. 

  • Share

    Når I selv synes spillet er færdigt, er det tid til at dele det. I lærer hvordan man pitcher et spil og får værktøjer til at evaluere jeres arbejdsproces som spilteam.

Elevark: Øvelser og designudfordringer 

Elevarkene tager designteori og spilmekanik ned i børnehøjde. Lixtallet er 20-25, og illustrationerne hjælper på forståelsen.   Elevarkene er knyttet til de fire faser, vi arbejder med i Spilværk: I Hack-fasen handler det om at modificere og analysere spil, der allerede findes. I Invent-fasen, øver vi os i at få idéer og omsætte dem til prototyper. I Create-fasen handler det om at planlægge sin produktion og samarbejde tværfagligt. I Share-fasen, deler vi vores spil med andre, får feedback og evaluerer både proces og produkt. 

Download opgaveark som PDF

Film til læreren

Hvordan ser det egentlig ud, når elever arbejder med spildesign? Hvordan bliver et klasselokale forvandlet til et spilstudie? Der er mange måder at gøre det på, men i vores små film får du nogle forslag - og du ser hvordan det så ud, da Nordre Skole i Viborg kastede 140 elever ud i at udvikle brætspil! 

Se filmene

Film til eleverne

Hvad er et spil egentlig for noget? Hvad betyder det at hacke? Hvordan hulen får man en god idé, og hvordan får man idéen udført i praksis? Hvordan giver man feedback, som er konstruktiv, og hvordan tager man imod kritik? I elevfilmene, kommer vi omkring de gode spørgsmål med kreativitet og humor. Velegnet til flipped learning.

Se filmene